Heeft u een vraag?


Het aanbod en de producten



De prijzen en de betaling



De levering van mijn bestelling



Bestellen op de Rob E-shop



Mijn persoonlijke gegevens op de Rob-website



De Rob-kaart



De Rob gift card




Welke producten kan ik kopen in de Rob E-shop?


In de Rob E-shop kan u zowel droge als verse voeding kopen. Wij bieden uitsluitend producten van de hoogste kwaliteit aan. Omdat sommige producten niet geschikt zijn voor de online verkoop, zoals vers brood of vleesbereidingen, zijn deze niet te koop in de E-shop. In onze winkel in Woluwe zijn deze wel beschikbaar. Wij kijken ons online assortiment voortdurend na en breiden het continu uit naargelang de behoeften van onze klanten. 


Hoe wordt de prijs van gewichtsproducten bepaald in de Rob E-shop? 


In  de E-shop hanteren we voor alle gewichtsproducten een gemiddeld gewicht. Bij het klaarmaken van uw bestelling doen we er alles aan om zo dicht mogelijk bij dat gemiddeld gewicht te blijven.  Het is echter mogelijk dat het reële gewicht van het product afwijkt van het gemiddeld gewicht. Wanneer het reële gewicht lager is dan het gemiddeld gewicht, zal u het verschil terugbetaald krijgen. Wanneer het reële gewicht hoger is dan het gemiddeld gewicht dan neemt Rob de meerprijs voor zijn rekening en betaalt u niets extra. De berekening wordt gemaakt bij de effectieve afrekening van uw bestelling. 


Waarom zijn sommige producten niet beschikbaar in de Rob E-shop?


In de Rob E-shop kan u zowel droge als verse voeding kopen. Wij bieden uitsluitend producten van een goede kwaliteit aan. Omdat sommige producten niet geschikt zijn voor de online verkoop, zoals vers brood of vleesbereidingen, zijn deze niet te koop in de E-shop. In onze winkel in Woluwe zijn deze wel beschikbaar. Wij kijken ons online assortiment voortdurend na en breiden het continu uit naargelang de behoeften van onze klanten.


Hoe zit het met de vervaldatum van producten die ik koop in de Rob E-shop?


We streven ernaar steeds producten te leveren met een vervaldatum die zo ver mogelijk in de toekomst ligt.


Kan ik specifieke instructies meegeven bij de aankoop van bepaalde producten in de Rob E-shop?


Voor bepaalde producten zijn er specifieke opties mogelijk. Zo kan u bijvoorbeeld kiezen voor groene of gele bananen. U kan de gewenste optie aanduiden wanneer u het product aan het bestellen bent. Wij doen er alles aan om zoveel mogelijk rekening te houden met uw wensen.


Waarom staat bij sommige producten in de Rob E-shop vermeld dat het aanbod beperkt is?


Rob werkt samen met kleine producenten. Dat betekent dat onze voorraden beperkt zijn. Het kan zijn dat terwijl u een online bestelling plaatst, hetzelfde product in onze winkel verkocht is.


Wat gebeurt er als ik een product bestel in de Rob E-shop dat uiteindelijk niet op voorraad blijkt te zijn?


In dat geval zal één van onze medewerkers u telefonisch contacteren om u een alternatief product voor te stellen. U heeft de keuze dit alternatief al dan niet te aanvaarden. Wanneer de prijs van het vervangproduct lager is dan de prijs van het oorspronkelijke product,  zal u steeds de laagste prijs worden aangerekend. Wanneer de prijs van het alternatief product hoger is, neemt Rob de meerprijs voor zijn rekening.


Kan ik de producten die ik bestel in de Rob E-shop retourneren?


Gezien voedingsproducten kunnen bederven of snel vervallen, is het herroepingsrecht niet van toepassing op voedingsproducten.

Voor niet-voedingswaarden geldt een herroepingsrecht van 14 dagen. Tijdens die herroepingstermijn raden we u aan om het product voorzichtig te behandelen en het niet uit te pakken of te gebruiken behalve als dat nodig is om te evalueren of u het product al dan niet wilt houden. Als u een beroep doet op uw herroepingsrecht, vragen we u om het product terug te sturen in zijn originele verpakking, in goede staat, met alle geleverde accessoires en - in de mate van het mogelijke - in zijn originele staat en verpakking met alle documenten (aankoopbewijs en bestel- of leveringsbon).


Gelden er specifieke retourvoorwaarden voor het aankopen van wijn?


Indien de wijn die u bestelde via de E-shop u niet bevalt hebt u het recht om ons binnen de drie maanden na de levering/de afhaling uw bestelling terug te sturen, nadat u contact hebt opgenomen met Rob en onder de volgende voorwaarden:

-        Het moet gaan om een kist van dezelfde wijn;

-        U stuurt ons de volledige kist terug waarin de geopende fles is leeggemaakt en alle andere flessen van dezelfde wijn zich in hun oorspronkelijke staat bevinden (de andere flessen mogen dus niet ontkurkt zijn);

-        De eenheidsprijs van de fles bedraagt maximaal 25 €;

-        De retourzending verloopt langs dezelfde weg als de oorspronkelijke levering;

-        Het aantal retourzendingen is beperkt tot een maximum van 3 per jaar, te tellen vanaf de datum van de 1e retourzending.


Hoe kan ik zeker zijn dat de aangekochte biologische producten via de online winkel effectief bio gecertificeerd zijn?

Alle biologische producten zijn gecertificeerd via BE-BIO-01.


Wat doe ik als er een probleem is met de kwaliteit van een product dat ik besteld heb in de Rob E-shop?


Kwaliteit is erg belangrijk voor ons en we doen er dan ook alles aan om u de beste producten aan te bieden. Wanneer u niet tevreden bent van de kwaliteit van een van onze producten, gelieve ons daarvan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. Dat kan via dit contactformulier, via het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel) of aan het onthaal van onze winkel.


Welke prijzen worden gehanteerd in de Rob E-shop?


In de Rob E-shop worden dezelfde prijzen gehanteerd als in onze winkel te Woluwe.


Hoe wordt de prijs van gewichtsproducten bepaald in de Rob E-shop?


In  de E-shop hanteren we voor elk product een gemiddeld gewicht . Bij het klaarmaken van uw bestelling doen we er alles aan om zo dicht mogelijk bij dat gemiddeld gewicht te blijven.  Het is echter mogelijk dat het reële gewicht van het product afwijkt van het gemiddeld gewicht. Wanneer het reële gewicht lager is dan het gemiddeld gewicht, zal u het verschil terugbetaald worden. Wanneer het reële gewicht hoger is dan het gemiddeld gewicht dan nemen we de meerprijs voor onze rekening en betaalt u niets extra. De berekening wordt gemaakt bij de effectieve afrekening van uw bestelling.


Gelden er promoties in de Rob E-shop?


In de Rob E-shop gelden dezelfde promoties als in onze winkel te Woluwe.


Zijn er specifieke voorwaarden van toepassing wanneer ik grotere aantallen koop in de Rob E-shop?


Indien u grotere hoeveelheden wil bestellen, neem dan contact op via dit contactformulier of via het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Welke mogelijkheden zijn er om mijn aankopen in de Rob E-shop te ontvangen?


U kan de bestelling komen afhalen in de winkel of u kunt kiezen voor een levering aan huis. Bestellingen kunnen geleverd worden in België. Het leveringsadres hoeft niet uw thuisadres zijn. Zo kan u uw bestelling bijvoorbeeld ook op het werk laten leveren.  Het is belangrijk dat – indien het een bestelling van verse voeding betreft- u de bestelling direct na levering in de koelkast kan plaatsen.


Welke voorbereidingskosten worden in rekening gebracht?


Voor bestellingen onder de 180 euro wordt een voorbereidingskost van 5 euro aangerekend. Op bestellingen boven de 180 euro moet u geen voorbereidingskost betalen.


Waarom kan ik mijn aankopen in de Rob E-shop enkel laten leveren in België?


Om de kwaliteit van de geleverde producten te garanderen tijdens het transport , voorzien we in eerste instantie enkel leveringen in België.


Wanneer kunnen mijn aankopen in de Rob E-shop geleverd worden?


Bestellingen geplaatst voor 12 uur ’s middags kunnen de daaropvolgende dag worden geleverd. Er vinden geen leveringen plaats op zondag, maandag en de dag na een officiële feestdag. Bestellingen geplaatst na 12 uur ’s middags kunnen ten vroegste twee dagen later geleverd worden.

U kunt een leveringsdatum kiezen tot 7 kalenderdagen in de toekomst. In de check-out krijgt u een kalender waarop de beschikbare dagen voor levering geselecteerd kunnen worden. Wanneer u een leveringsdatum hebt gekozen, kan u het leveringsuur kiezen. Een standaardlevering houdt in dat de bestelling geleverd wordt tussen 8 en 18 uur. U kan ook kiezen voor een specifiek leveringsmoment, met een marge van drie uur (voormiddag, namiddag of avond), aan een meerprijs van 5 euro.


Wie zorgt voor de levering aan huis van mijn aankopen in de Rob E-shop?


De leveringen in en rond Brussel worden meestal gedaan door Rob-chauffeurs. De leveringen buiten Brussel worden uitgevoerd door Dynalogic, een leveringsdienst die gebruik maakt van speciaal ontwikkelde voedingsboxen.


Hoe kan ik zeker zijn dat mijn aankopen in de Rob E-shop vers zijn wanneer ze aan huis geleverd worden?


Uw bestelling wordt met zorg voorbereid en bewaard in speciaal ontworpen isothermische voedingsboxen. Deze zijn voorzien van koelplaten die de inhoud voor minimaal 36 uur gekoeld houdt. De temperatuur van deze boxen wordt via een sensor continu opgevolgd.


Welke leveringskosten worden in rekening gebracht?


De standaard leveringskost bedraagd 7 euro. Wanneer u kiest voor een specifiek leveringsuur – met een marge van drie uur- komt daar 5 euro bij. Een levering op zaterdag kost 5 euro extra. Meer informatie over onze voorbereiding –en leveringskosten vindt u terug op deze pagina.


Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben op het moment van de levering?


Gezien uw bestelling verse voeding kan bevatten, zal de bestelling nooit worden achtergelaten bij buren of op een andere plaats. In het geval u niet thuis bent bij de levering van uw bestelling, zal de chauffeur uw bestelling terug meenemen en zal er geen terugbetaling gebeuren. Daarom is het belangrijk dat thuis bent om de levering te ontvangen. 


Kan ik het leveringsadres nog laten aanpassen nadat mijn order werd geplaatst?


U kan het leveringsadres van uw bestelling nog aanpassen enkel indien het order nog niet finaal werd afgehandeld. Hiervoor neemt u telefonisch contact op met 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat kan ik doen?


Rob hecht veel belang aan het correct leveren van uw bestelling. Er kunnen zich vergissingen of onverwachte omstandigheden voordoen tijdens de voorbereiding of levering van uw bestelling. In dat geval kan u contact opnemen met 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Mijn bestelling werd geleverd maar de inhoud komt niet overeen met wat ik besteld heb.


Hoewel Rob met zorg uw bestelling voorbereidt, kan het zijn dat er zich vergissingen voordoen. Contacteer in dat geval binnen de 24 uur (niet op zondag)  het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Mijn bestelling werd geleverd maar de goederen zijn beschadigd/niet meer vers.


Hoewel Rob met zorg uw bestelling voorbereidt, kan het zijn dat er fouten gebeuren in het leveringsproces. Contacteer in dat geval binnen de 24 uur (niet op zondag) het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Ik wil graag een factuur ontvangen. Wat moet ik daarvoor doen?


Contacteer onze klantendienst via dit contactformulier of via het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel).


Waarom kan ik geen online aankopen doen in de Rob E-shop als ik jonger dan 18 jaar ben?


In de E-shop is er alcohol te koop. Omdat het voor minderjarigen wettelijk verboden is alcohol te kopen, kunnen zij geen aankopen verrichten in de E-shop.


Kan ik een bestelling in de Rob E-shop nog annuleren?


Een bestelling annuleren is enkel mogelijk wanneer de bestelling nog niet voorbereid wordt. Gelieve contact op te nemen met het nummer 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel) om de status van uw bestelling te verifiëren en indien mogelijk te annuleren.


Hoe kan ik betalen in de Rob E-shop?


Doordat we in de Rob E-shop werken met gewichtsproducten en dus met flexibele prijzen, is betaling enkel mogelijk via kredietkaart. De volgende kaarten worden geaccepteerd: Visa, MasterCard en American Express.


Hoe kan ik de historiek van mijn bestelling op de Rob E-shop raadplegen?


U kan de historiek van uw vorige bestelling raadplegen via ‘mijn account’ onder het tabblad ‘mijn bestellingen’. 


Hoe gaat Rob om met de gegevens die ik achterlaat op de Rob website en E-shop?


Wij gaan erg zorgvuldig om met uw privé-gegevens. Voor meer details over ons privacybeleid, gelieve ons privacystatement te raadplegen.


Wat zijn de voordelen van het aanmaken van een account?


Wanneer u een account heeft, hoeft u uw gegevens niet telkens opnieuw in te voeren, kan u uw aankoopgeschiedenis raadplegen, een verlanglijstje aanmaken en u abonneren op de nieuwsbrief.


Hoe kan ik me inschrijven op de Rob nieuwsbrief?


Om op de hoogte te blijven van nieuwe producten bij Rob, kunt u zich inschrijven op de nieuwsbrief. Laat u e-mailadres achter in het nieuwsbrief-vakje onderaan elke pagina en uw zal regelmatig een nieuwsbrief in uw mailbox ontvangen.


Ik wil de nieuwsbrief niet meer ontvangen, hoe kan ik me uitschrijven?


Rob doet er alles aan om een nieuwsbrief te maken die zo goed mogelijk in lijn ligt met uw interesses. Indien u onze nieuwsbrief niet meer wenst te onvangen kunt u zich uitschrijven via de link onderaan elke nieuwsbrief.


Wat als ik de inloggegevens voor mijn account van de Rob E-shop vergeten ben?


Om een nieuw paswoord op te vragen klikt u op ‘paswoord vergeten’ op de inlogpagina. Een nieuw paswoord zal u via e-mail opgestuurd worden. Wanneer u deze e-mail niet gekregen heeft, kijk dan in uw de ‘spambox’ van uw e-mailinbox, bel op 02/771.20.60 (tijdens de openingsuren van de winkel) of mail naar e-shop@rob-brussels.be. 


Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn gegevens aanpassen?


Op ‘mijn account’ kunt u elk moment uw gegevens aanpassen. Voor uw volgende bestelling zullen dan de nieuwe gegevens gelden.


Kan ik een Rob-kaart aanvragen via de Rob website?


U kan een Rob-kaart online aanvragen via deze link. De kaart wordt u via de post toegestuurd.


Worden mijn aankopen in de Rob E-shop in rekening genomen voor mijn Rob-kaart?


Met de Rob-kaart kunt u zowel aankopen doen in de winkel als in de E-shop. Uw aankopen via beide kanalen worden in rekening gebracht voor het berekenen van de waardebon.


Kan ik mijn Rob waardebon in mindering brengen van mijn aankopen in de Rob E-shop?


U kan de Rob waardebon gebruiken om aankopen te doen in de E-shop. Opgelet: u kunt enkel de waardebon gebruiken als het bedrag van de aankoop hoger is dan de waarde van de bon. Daarnaast moet u de waardebon in één keer gebruiken.


Hoe kan ik een Rob-kaart toevoegen aan een bestaande account op de E-shop?


Ga daarvoor naar ‘Mijn account’ en log u in. Via het tabje ‘Account informatie’ kan u vervolgens het nummer van je Rob-kaart toevoegen. Vanaf dan zullen alle bestellingen via deze account in rekening worden gebracht voor uw Rob-kaart.


Kan ik een Rob-geschenkkaart kopen in de Rob E-shop?


In de Rob E-shop is het niet mogelijk een geschenkkaart te kopen. Om een geschenkkaart te kopen, gelieve u te richten naar het onthaal van onze winkel.


Kan ik een Rob geschenkkaart gebruiken om mijn aankopen in de Rob E-shop te betalen?


Het is niet mogelijk om aankopen in de E-shop te betalen met een geschenkkaart.